Spablo

Het klinkt misschien gek, maar ik heb dit woord pas recent gehoord. Ik vind het wel een leuk woord. Er zijn waarschijnlijk wel lezers die nu denken: ‘Hé, dat woord ken ik ook niet.’. Wel, ik zal het eens vertellen. Ik hoorde dit woord onlangs in de frituur toen een vriendin van mij dit bestelde. Dit was een snack die ik niet kende en vroeg wat dat nu weer voor een ding was. Ze vertelde mij dat een spablo iets heel speciaals was… Een spablo is namelijk een kroket met spaghetti erin, zoals een kaaskroket maar dan zonder kaas en met spaghetti bolognaise. Gek hé. Nu kijk ik af en toe eens op de kaart in de frituur en zie ik daar dat woordje staan ‘spablo’ en dan denk ik blij terug aan het moment waarop ik dit woord leerde en hoe een gek woord ik dit toen vond.

Meer informatie over deze vreemde snack kan je vinden op:

Een gedachte over “Spablo

  1. Dag Nele, als frituurkenner heb ik ook pas recent een spablo leren kennen. Ik bestelde het zelf eens om te proberen, maar zou het nu niet wekelijks nemen!

    Like

Plaats een reactie