Ik geef je mijn hart

Maak kennis met de betoverende wereld van emoties met het hartverwarmende boek “Ik Geef Je Mijn Hart” van Pim Van Hest en Sassafras De Bruyn. Dit avontuur volgt het verhaal van Yuto, die op een dag een kistje krijgt dat heel zijn leven zal veranderen.

Op een dag zag Yuto een winkeltje dat hem nog niet eerder was opgevallen. In het winkeltje stond achter de toonbank een kleine oude man met een lange grijze paardenstaart. Yuto kreeg van de oude man een kistje, het kistje was volgens de man alles wat hij nodig zou hebben. Yuto probeerde jaren het kistje te openen, maar het bleef gesloten. Tot de nacht van zijn zevende verjaardag, het kistje was open en er zat een pit in, in de vorm van een hart. Yuto plantte deze pit in een grote pot aarde, en na een jaar wachten werd de pit een boom. Hij maakte vele dingen mee bij de boom, zo leerde hij zijn vrouw kennen, speelden zijn kinderen in de boom en nog veel meer. Het was eigenlijk Yuto en de boom, de boom en Yuto. Om te weten te komen hoe het verhaal eindigt moet je het boek zelf lezen.

Ik vind het een zeer aangrijpend boek door het prachtige verhaal en de mooie prenten die we kunnen zien in het boek. Het boek is anders dan de andere boeken omdat het gebruik maakt van een techniek waarbij illustraties met de hand worden uitgeknipt en op een artistieke manier in het boek worden geplaatst.

Ik gebruikte het om over geluk te praten in de klas. Het boek was een soort van inleiding om over hun eigen geluk te praten en om duidelijk te maken dat je geluk kan vinden in kleine dingen. De kinderen waren na het lezen van het boek heel enthousiast om over zichzelf te vertellen. Ik denk dus dat het boek zeker handig is om in te zetten als je over het thema ‘geluk’ wilt praten.

Van Hest, P. (2017). Ik geef je mijn hart.

Plaats een reactie