Een schilder, een dichter zo klein, dat moet wel een kunstenaar zijn!

Illustraties Leo Timmers

Wat een pracht brengt hij op papier,

niemand doet het hem na op deze manier!

Illustraties getekend tot in het detail,

er is maar één woord voor ‘AMAI!’

Heel veel felle kleuren, bladzijden volledig vol,

je raakt ze nooit moe want je fantasie slaat op hol!

Hij maakt je nieuwsgierig en neemt je mee in zijn avontuur,

je kan zijn illustraties blijven bekijken, uur na uur.

Zijn tekening zijn heel netjes afgelijnd en toch laat hij ons de wereld ontdekken buiten de lijntjes!

Ik heb het over de knappe illustraties van Leo Timmers #illustrator. Ik las zijn boek Meneer René. Bekijk zeker eens dit filmpje.

Knack schreef: ‘Op elke bladzijde valt heel veel leuks te beleven.’

‘Leo Timmers maakt met indrukwekkende penseelvoering levensechte platen van dingen die je wel uit de bladzij zou willen pakken’, schrijft De Volkskrant.

‘Een heerlijke hommage aan René Magritte’, zegt De Morgen.

2 gedachtes over “Een schilder, een dichter zo klein, dat moet wel een kunstenaar zijn!

  1. Hallo Kathleen,

    Wat een geweldig toffe hommage schrijf jij hier neer voor Leo Timmers! Hij is het zeker en vast waard om eens deftig in de bloemetjes gezet te worden. De verhalen die hij schrijft en illustreert zijn zó goed bedacht! Dat hij een creatief brein heeft, is heel bescheiden uitgedrukt. Hoe zou het zijn om er eens in rond te dwalen, in dat brein?

    Jij kan er alleszins ook wat van, van schrijven! Wie weet kan je binnenkort op zoek naar een illustrator voor jouw gedichten… Zou je dan voor Leo Timmers kiezen?

    Nog veel schrijf-, lees- en kijkplezier!

    Groetjes,

    Klaartje

    Geliked door 1 persoon

  2. Dag Kathleen,

    Ik was aan het scrollen op de blog en de titel van jouw bericht sprak me erg aan.

    Ik heb nog nooit van deze illustrator gehoord, maar ik ben zeer blij dat ik hem nu leer kennen. Zijn stijl sluit heel erg aan bij de stijl ik die graag zie. Het zijn zeer leuke tekeningen voor kinderen, maar stiekem vindt ik ze zelf ook heel leuk.

    Ik neem deze illustrator zeker mee in mijn carrière. Ik ga zeker eens een boek van hem gebruiken in mijn klasje!

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie