Anna Woltz – tot tweemaal toe.

Anna Woltz, geboren in 1981, opgegroeid in Den Haag, fulltime schrijfster, momenteel goed voor 28 boeken. Wie nog meer wil weten over deze vlotte schrijfster kan terecht op https://annawoltz.nl/

Ik las de voorbije maanden 2 van haar boeken, Haaientanden en Gips. Alhoewel het hier gaat over jeugdboeken, kan ik zeggen dat de inhoud me wel kon boeien. Ik laat in onderstaande filmpjes Anna zelf aan het woord om wat meer over de inhoud van deze 2 boeken te vertellen.

De iets gevorderde jeugdlezer zal zeker wat leesplezier ervaren bij deze boeken. De thema’s in beide boeken zullen heel wat jonge lezers aanspreken aangezien ze zo uit het leven gegrepen kunnen zijn. Waar ‘Haaientanden’ beschrijft hoe een jong meisje worstelt met het ziek zijn van haar mama daar beschrijft ‘Gips’ hoe een jong meisje worstelt met de scheiding van haar ouders en haar eerste stappen in het verliefd zijn. Beide boeken lezen zeer vlot en houden je nieuwsgierig tot aan het slot.

Ik ben fan van dit soort boeken voor kinderen vanwege de herkenbaarheid ervan. Kinderen vinden zichzelf terug in de personages van het verhaal of leren zich inleven in allerlei gebeurtenissen. Het kan helpen om zichzelf of anderen beter te begrijpen en het maakt bepaalde thema’s bespreekbaar.

Nieuwsgierig naar de andere schrijfsels van Anna Woltz nodig ik haar andere lezers hier graag uit om hierover wat meer te vertellen. Welke boeken hebben jullie van haar gelezen en waar gingen deze over?

Ik kijk alvast uit naar mogelijke boekentips!

Plaats een reactie