Wonderpaard!

Tijdens mijn les rond boekpromotie ben ik aan de slag gegaan met het boek ‘Wonderpaard’. Een boek uit de reeks Tijgerlezen van Claudia Jong met illustraties van Ruth De Jaeger.

Dit boek gaat over een meisje genaamd Fee die een gek avontuur beleeft met haar toch wel speciaal huisdier Mienie, een mini-paard. Hoewel Fees moeder niet wil dat ze erover praat, neemt Fee stiekem Mienie mee naar school. Mienie zorgt voor chaos op school, maar uiteindelijk vindt Fee haar terug in het bureau van de directrice. Het verhaal gaat over hoe Mienie de hele school op stelten zet en Fee haar moet proberen te vangen. Het is een grappig en spannend verhaal dat perfect past in de Tijgerlezen reeks voor jonge lezers.

Tijdens mijn les las ik het boek voor aan de leerlingen. Wanneer ik het verhaal voorlas kwamen er op de PowerPoint verschillende prenten uit het boek. De leerlingen moesten zeer aandacht luisteren, want nadien gingen in duo’s aan de slag. Ze kregen per duo een enveloppe met 5 tekstjes/zinnetjes uit het boek. Deze tekstjes/zinnetjes moesten ze koppelen aan de juiste prent die verspreidt waren over het lokaal. Wanneer iedereen hiermee klaar was, luisterden we nog even naar wat iedereen van het verhaal vond.

Ik vond het een zeer fijn boek om uit voor te lezen. Het boek leest zeer vlot en je kunt veel intonatie gebruiken. De kinderen waren niet verveeld doorheen het verhaal. De vrolijke illustraties brengen dit avontuur levendig in beeld. Het boek zorgde voor veel hilariteit.

Plaats een reactie