Zonnegloed

Staat voor de warmte en de straling van de zon.

Ik heb dit woord gekozen als mijn mooiste woord, omdat dit woord mij een fijn, warm en gelukkig gevoel geeft. Het woord doet mij denken aan de stralen van de zon die op je gezicht schijnen. Het doet me denken aan het opgaan en ondergaan van de zon, maar ook aan vakantie en warmte. Het woord praat ook fijn en vlot in de mond.

Het woord zonnegloed is ook de naam van een bloem, alsook de naam van een opvangcentrum voor wilde dieren in België.

Een gedachte over “Zonnegloed

  1. Wat een prachtige afbeelding! De titel en de foto brengen meteen een warm gevoel bij me naar boven. Zelf kan ik ook ontzettend genieten van de wolken en de kleuren van de zonsopgang en zonondergang. Ik ben het er ook helemaal mee eens dat ‘zonnegloed’ een schitterend woord is. Interessant om te weten dat er ook een bloem is die zo genoemd wordt.

    Like

Plaats een reactie