Liefde

Het mooiste woord voor mij is niets minder dan ‘liefde’. Een klassieker, maar het blijft een tijdloos woord. Een woord dat zoveel zegt. “Liefde is liefde” is een uitspraak die men vaak zegt en dat is het ook.

Liefde is liefde.

De liefde voor uw kind is de meest onvoorwaardelijke liefde die ik ken.
De meeste uitgesproken liefde die ik ooit voelde.
Het mooiste wat er is.

Liefde heeft een mens nodig om gelukkig te zijn. Liefde geven, maar ook liefde krijgen, geliefd worden.

Liefde om les te geven en kinderen op weg te helpen naar een mooie, liefdevolle toekomst.

4 gedachtes over “Liefde

  1. Wat heeft u dit prachtig verwoord.
    De liefde voor uw kind is inderdaad de meest onvoorwaardelijke liefde die een mens kan ervaren.

    Ik ben het helemaal met u eens dat “liefde” het mooiste woord is.
    Soms schieten we wat te kort aan liefde in de maatschappij waarin we leven, maar ik ben er zeker van dat daar aan gewerkt zal worden in de komende jaren.
    Ik zet me alvast er voor in.

    Like

  2. Dag Lien,

    Dankjewel voor je hartverwarmende blogbericht.
    Het gaf me een goed gevoel om jouw woorden te lezen.
    Ook ik vind liefde een prachtig woord.
    Het omvat in 6 eenvoudige letters waar het in het leven echt om draait: graag zien en graag gezien worden.

    Liefde is alles, alles is liefde.

    Zolang mensen zich geliefd en geborgen voelen, kunnen ze bergen verzetten.

    Ik gaf je graag nog dit citaat mee over liefde uit het boek ‘De jongen, de mol, de vos en het paard’ (Charlie Mackesy).

    ‘Soms voel ik me verloren,’ zei de jongen.
    ‘Ik ook,’ zei de mol.
    ‘Maar wij houden van je, en liefde brengt je thuis.’

    Like

  3. Dag Lien!

    Jouw titel sprak me meteen aan. Wat heb jij dit aangenaam verwoord.

    Één van mijn lievelingswoorden is net zoals bij jou het woord ‘liefde’. Liefde is iets dat in de lucht hangt. Het is iets dat je kan voelen. Je hoeft je liefde voor iemand niet altijd met woorden uit te leggen. Mensen die je graag ziet, kunnen dit non-verbaal voelen. Dat is wat ik zie onder ‘liefde is liefde’. Hierbij heb ik een gedicht van Van der Stappen om te tonen dat een knuffel genoeg is.

    ‘Je hoeft aan mij
    niet uit te leggen
    dat je nu even niet lacht.
    Ik geef je graag
    een knuffel
    in de hoop dat het
    de pijn verzacht.’

    Liefde is nodig om gelukkig te zijn. Ik volg jouw uitspraak volledig. Het is belangrijk om als mens liefde te voelen. Zeker van mensen die jij ook liefhebt… Het versterkt de band tussen jou en deze persoon.

    Ikzelf heb geen kinderen. Ik kan ergens begrijpen dat dit een gevoel is dat je niet kan omschrijven. Toch voel ik deze liefde voor vele mensen om me heen. Ik voel dit onder andere voor mijn ouders, mijn zus, mijn vriend(inn)en,…

    Like

  4. Ik laat me helemaal meeslepen in uw verwoording omtrent de liefde. Deze hartverwarmende boodschap fleurt men dag helemaal op. Ik ben ervan overtuigd dat velen misschien niet meer geloven in ware liefde. Maar liefde vindt men overal. Men moet enkel nog jouw hart volgen waarbij de zorgen en gedachten in het hoofd even niet ter zake doen. Help elkaar in minder goede tijden, dat is is mijn ogen ook liefde. Geloof in elkaar en wees voor elkaar lief, want iedereen verdiend liefde!

    Like

Plaats een reactie