Ben je bereid te sterven?

Trekt deze titel jullie aandacht?
Het trok in ieder geval mijn aandacht toen ik voor het eerst kennismaakte met de jeugdboekenreeks Team Mortis van Bjorn Van Den Eynde.

Team Mortis is een uiterst geheim Europees proefproject. Jongeren worden ingezet om uitzonderlijke undercoveropdrachten uit te voeren. De leden moeten alle banden met hun vorig leven verbreken. Al hun vrienden en kennissen laten ze voorgoed achter. Ze sterven, worden een spook, een schim zonder naam, identiteit of verleden. De leden leven nog wel, maar op papier zijn ze dood…

Ik leerde deze boekenreeks aan het einde van het zesde leerjaar kennen. Een klasgenootje van me gaf me de tip om deze boeken te lezen. Tot het zesde leerjaar had ik nooit een boek volledig uitgelezen. De boeken van Team Mortis waren de eerste boeken die ik op een week helemaal uitlas. Vandaag zijn er al elf boeken van deze fantastische reeks op de markt.

Mijn liefde voor de boeken van Team Mortis startte bij het eerste boek van de reeks: ‘Het Romeo &Juliet mysterie’.

De wereld van de zestienjarige Erika Storm stort in wanneer haar Italiaanse vriendje Marco grote geheimen blijkt te hebben. Erika hangt een jarenlange opsluiting boven het hoofd, omdat de politie haar betrapt met een stevige lading drugs en een wapen in haar bezit.
Gelukkig komt ex-MI-6 agent Brian Bailey op de proppen. Hij kan Erika redden uit de handen van de politie als ze belooft om te gaan werken voor Team Mortis.
Samen met Team Mortis-jongens Nielsen, Felix en Andreas trekt Erika naar het feeërieke Verona in Italië en bijt zich vast in de zaak ‘Romeo en Juliet’. Erika moet infiltreren in de school van Enrico Moretti en ontrafelen wat haar verloren liefde Marco te maken had met de mysterieuze verdwijningszaak van twee topdanseressen. Maar al snel wordt het gloednieuwe Mortis meisje zelf het doelwit van een onbekende en onberekende tegenstander..

Ik hoop dat ik mijn liefde voor deze boeken kan doorgeven aan anderen en eventueel mensen die niet graag lezen kan aanzetten om net zoals mij de boeken van Team Mortis in één week uit te lezen.

Team Mortis. Het Romeo & Juliet mysterie | pluizer

2 gedachtes over “Ben je bereid te sterven?

  1. Met deze titel lok je alvast de lezer! En het enthousiasme spat van het scherm! Opdracht geslaagd :-). Jij las dit boek op 12-jarige leeftijd. Zou je het ook aanbevelen aan kinderen van die leeftijd? De reeks lijkt me eerder voor iets oudere kinderen gezien de thema’s die aan bod komen en de leeftijd van de personages?

    Like

    1. De reeks is voor kinderen vanaf 12 jaar. De verhalen zijn wel heel spannend. Ik denk dat de boeken wel geschikt zijn voor kinderen vanaf 12 jaar. De boeken lezen heel vlot en ik had het eerste boek in de klasbib gezet in het zesde leerjaar. Daar had het boek veel succes!

      Like

Plaats een reactie