Mooiste herinnering

Als ik terugdenk aan mijn lagereschooltijd moet ik meteen denken aan de bezoeken aan de bibliotheek. We gingen regelmatig met de klas naar de bibliotheek, we mochten dan even rondsnuisteren tussen de boeken. Wanneer we terugkeerden naar de klas namen we ons boek mee. Dit plaatsten we in de klasbib. Wanneer we tijd over hadden, mochten we een boek uitkiezen en dit lezen.

Wat is jouw mooiste herinnering aan de lagere school die te maken heeft met het lezen van boeken?

Een gedachte over “Mooiste herinnering

  1. Dag Jana,

    Wat heerlijk om te horen dat dit jouw mooiste herinnering is uit de lagere school met betrekking tot het lezen van boeken. Als ik terugdenk aan mijn lagereschooltijd dan herinner ik mij dat ik helemaal niet graag boeken las maar mijn juf uit het vierde leerjaar heeft daar verandering in kunnen brengen.

    Vrijdagnamiddag was voor mij iedere keer een moment om naar uit te kijken want dan las de leerkracht een stukje voor uit het boek ‘De GVR’ van Roald Dahl. Ik vond het altijd geweldig wanneer de juf een stukje voorlas uit dit boek. Ze deed dit telkens met zoveel passie, intonatie en een sprekende lichaamstaal waardoor ik me steeds volledig kon inleven in het verhaal. De juf stopte elke keer op een bijzonder spannend punt in het verhaal. Op een bepaald ogenblik was het zo spannend dat ik niet meer kon wachten tot het volgende voorleesmoment met als gevolg dat ik zelf naar de bib ben gegaan om het vervolg van het verhaal te lezen. Vanaf dit moment ben ik steeds meer beginnen lezen en vond ik het ook steeds prettiger om te doen.

    Phaedra De Waen

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie