Het kerstverhaal

Afbeeldingsresultaat voor kerstverhaal

Ik las dit kerstverhaal voor in de klas van mijn zoontje, die in de tweede kleuterklas zit. Ik koos dit kerstverhaal omdat het verhaal op een eenvoudige en duidelijke manier geschreven is voor jongere kinderen. Ook de illustraties zijn prachtig!

Omdat mijn doelgroep redelijk jong was, las ik het verhaal niet helemaal letterlijk voor. Ik vertelde eerst wie Jozef en Maria waren en waarom ze naar Bethlehem moesten. In Bethlehem was in geen enkele herberg nog plaats om te overnachten. Bij de laatste herberg mochten ze van de herbergier in de stal overnachten. Die nacht in de herberg is Maria bevallen van het kindje Jezus.
Boven de stal ontdekte Jozef een grote, heldere ster. Een ster die aan iedereen liet zien dat er iets bijzonders is gebeurd!

De kinderen waren heel enthousiast en luisterden geboeid. Tussendoor stelde ik regelmatig vragen om hun aandacht te houden. In mijn vragen herhaalde ik ook telkens het vorige stuk.

Plaats een reactie