Goedemorgen!

Start met een ‘goedemorgen’, geef je dag al een mooi begin.

Afbeeldingsresultaat voor goedemorgen

We gebruiken het woord ‘goedemorgen’ elke dag. Van kleins af aan gebruiken we het woord om mensen die we kennen of nog niet kennen te begroeten. Het is vaak het eerste woord bij de start van een nieuwe dag. We gebruiken dit woord wanneer we toekomen op het werk, op school, in de winkel of eigenlijk overal. In het woord zit ook het woord ‘goed’ dat al een positieve wending aan je morgen geeft. Het is een vorm van beleefdheid  tegenover elkaar.

Wanneer je een mindere dag had en je staat de volgende morgen op, zeg dan ‘goedemorgen’ en start een nieuwe dag met een goed begin. Het is een manier om iets achter je te laten of iets los te laten. Door iemand een ‘goedemorgen’ te wensen, kan je deze zijn/haar mindere dag opvrolijken.

Omdat dit woord zoveel moois teweeg kan brengen vind ik dit het mooiste woord in het Nederlands.

 

 

Een gedachte over “Goedemorgen!

  1. Ik kan me aansluiten bij jouw mening. Is aangenaam als iemand dat s’ochtends tegen me zegt maar ik vind het nog leuker om het zelf te zeggen. Vroeger zag je dan een glimlach, nu jammer genoeg niet meer door die mondmaskers. Bij onbekende mensen krijg ik zelf vaak geen reactie. Het lijkt alsof mensen hiervan schrikken en niet weten wat ze moeten terugzeggen. Dat is wel jammer. Fijn dat dit woord nu toch eens extra aandacht krijgt. Het liedje van Nicole en Hugo is toffe afsluiter. Het gaat nu wel de volledige dag door mijn hoofd spoken 🙂

    Like

Plaats een reactie