Een klassieker in een prachtig nieuw kleedje

Het welbekende boek over ‘De kleine prins’ werd in 2018 herwerkt door Agnes De Lestrade en Valeria Docampo, de auteurs van het MAGISCHE prentenboek ‘Het land van de grote woordfabriek’.
Toen ik de NIEUWE VERSIE van ‘De kleine prins’ voor het eerst las, was ik er meteen verliefd op.

Dit boek neemt je via ADEMBENEMENDE illustraties mee op een prachtig avontuur.
De sfeervolle tekeningen zitten vol LICHT, beweging en fantasie. Ik kreeg door het gebruik van de WARME KLEUREN een gelukzalig gevoel vanbinnen.

Verschillende THEMA’S zoals eenzaamheid, egoïsme, schaamte, verdriet en hebzucht komen in het boek aan bod.
Zo ontmoet een BIJZONDER jongetje, de Kleine Prins, uiteenlopende personen waaronder een vriendelijke piloot (de schrijver van het boek) en een wilde vos.

Tenslotte zijn de teksten in het boek heel mooi en POËTISCH geschreven. Ze zetten zowel jong als oud aan tot nadenken. Zoals je hiernaast kan lezen klopt het dat we de DINGEN DIE TELLEN in het leven niet kunnen zien met onze ogen maar wel met ons hart: vriendschap, liefde, geluk, blijdschap, verbondenheid, …
Tip: lees dit WONDERLIJKE prentenboek!

Referentie van het herwerkte boek: de Lestrade, A. & Docampo, V. (2018). De kleine prins. Wielsbeke: De Eenhoorn.
Referentie van de klassieker: De Saint-Exupéry, A. (1943). De kleine prins.
Reynal & Hitchcock

2 gedachtes over “Een klassieker in een prachtig nieuw kleedje

  1. Ik vind, net zoals jij, de illustraties van dit boek ook adembenemend! Jouw blogbericht spreekt me daarom aan om mijn bevindingen over het boek te delen.
    De cover van het boek geeft de indruk dat het een verhaal is voor jonge lezers, maar ook oudere kinderen kunnen heel veel uit dit boek halen.
    De oudere kinderen kunnen misschien eerst het originele verhaal lezen. Deze klassieker is er een die zeker de moeite waard is om te leren kennen! Je kan onmiddellijk differentiëren met het prentenboek. Voor minder goede lezers kan dit een opstap zijn naar het originele boek dat meer tekst bevat.
    Als verwerking kunnen de verschillen tussen de twee boeken besproken worden met de klas. Als je spreekt over boeken in de klas, komt het verhaal meteen een beetje tot leven en zo kom je tot het besluit dat verhalen op verschillende manieren verteld kunnen worden: door woorden of door beeld, door veel of weinig tekst.

    Like

Plaats een reactie