Al gehoord van Marcel Marlier?

Marcel Marlier is de illustrator van de welbekende Tiny boeken. Zijn zeer gedetailleerde illustraties deden me als kind vaak wegdromen over later. Voornamelijk onderstaande prent uit het boek ‘Tiny speelt moedertje’ is me het meeste bijgebleven. De liefde tussen de getekende personages straalt van de tekening af en maakt me steeds erg gelukkig als ik er naar kijk!

Afbeeldingsresultaat voor tiny speelt moedertje

Het verhaal bij deze prent gaat over Tiny, een jong meisje die één dag verantwoordelijk is voor haar broertje. Zo geeft ze hem een badje, kleed ze hem aan, geeft ze hem een flesje melk, gaat ze met hem wandelen, leert ze hem stappen en legt ze hem op het einde van de dag terug in zijn bedje. Elke illustratie in de boeken van Tiny vind ik zo mooi en gedetailleerd dat het lijkt alsof ik het verhaal ook echt heb beleefd. Ik herinner me dan ook verschillende andere verhalen: Tiny gaat verhuizen, Tiny leert zwemmen, Tiny gaat babysitten, …
De boeken van Tiny zijn nog steeds te koop. Ze kregen na zestig jaar wel een make-over.

Alleen de teksten zullen lichtjes worden veranderd, want aan de tekeningen van Marcel Marlier wordt niet geraakt. “Tiny zal niet plots met een smartphone rondlopen”, zegt Charlotte Sterkens van Ballon Media. “Maar Tiny Speelt Moedertje wordt bijvoorbeeld Tiny Past op Haar Kleine Broer.

Het nieuwsblad

Het artikel en de illustratie vond ik op deze website.
Referentie boek: Haag, G. & Marlier, M. (1968). Tiny speelt moedertje. Doornik: Casterman.

Een gedachte over “Al gehoord van Marcel Marlier?

Plaats een reactie