Een nieuwe ontdekking: een lusboek

Ik ben student Lager Onderwijs in Odisee te Aalst. Tijdens de voorbije weken zijn we tijdens de lessen Nederlands volop bezig geweest met het ontdekken van prentenboeken, boeken die Carll Cneut illustreert, boeken voor beginnende lezers en nog zoveel meer! In een van de lessen kreeg ik het boek ‘Otto in de stad’ in mijn handen. Het sprak me onmiddellijk aan en ik ging meteen op ontdekkingstocht.

‘Otto in de stad’ is een lusboek. Ik had nog nooit zo’n boek gezien. Ik opende het boek enAfbeeldingsresultaat voor otto in de stad nam meteen deel aan het verhaal. Het is boek waarin Otto samen met zijn papa de stad leert ontdekken. Doorheen de pagina’s volg je Otto met zijn papa in een gekke auto. Je hebt haast ogen te kort om alles in de stad te kunnen bezichtigen. Ze rijden met hun auto tussen de wolkenkrabbers, brengen een bezoek aan het winkelcentrum, laten hun auto wassen in de carwash, wandelen in het park enzovoort… Wanneer je aan het einde van het boek bent, kan je het boek omdraaien. Plots zie je Otto en zijn vader aan de andere kant terug. Zij keren namelijk van de stad terug naar hun huis.

De pagina’s in het boek zijn volledig bedekt met de illustraties van Tom Schamp. Ook vind je tussen de gebouwen van de stad enkele korte zinnen die meer uitleg geven over de belevenissen van Otto en zijn vader.

Wanneer ik één illustratie zou moeten kiezen, kan ik dit niet. Het is een boek dat zowel kinderen, jongeren als volwassen urenlang kan boeien. Het boek is een kijk- en zoekboek waar je zeer lang plezier aan beleven kan!

Afbeeldingsresultaat voor otto in de stad

Je kan het boek ontlenen in de bibliotheek bij jou in de buurt via onderstaande link: http://zoeken.bibliotheek.be/?itemid=%7Clibrary%2Fmarc%2Fvlacc%7C7025178

Ook kan je dit ontzettend leuke boek kopen op onderstaande pagina: https://www.lannoo.be/nl/otto-de-stad

Plaats een reactie