Ik zal er altijd voor je zijn!

Wanneer ze me zouden vragen welk woord ik het allermooiste vind, kies ik voor ‘houden van’. Dit woord is niet ingewikkeld of zeer lang, maar er zit zoveel betekenis achter. Je zegt dit woord niet zomaar tegen iedereen. Er zit een bepaalde waarde in.

Voor de christenen is dit woord eveneens een zeer innemend woord. ‘Houden van’ of ‘ik wil er altijd voor je zijn’ is iets wat je zegt wanneer je dit ook echt meent. Met deze woorden ga je een verbond aan, je gaat elkaar voor de volle 100 procent vertrouwen en steunen ondanks wat er allemaal nog kan gebeuren.

Ook is het voor iedereen aangenaam wanneer iemand tegen je zegt ‘Ik hou van jou’. Hier betekent het dat die persoon je echt waardeert hoe je bent, dat deze persoon je liefheeft. Voor mij is dit belangrijk. Ik ga dit woord ook alleen tegen de persoon of personen zeggen wanneer ik dit echt meen, wanneer ik er echt voor altijd wil zijn voor hem of haar.

Als je me nodig hebt, dan roep je maar.
Als je verdriet hebt, sta ik altijd voor je klaar.
Als je pijn hebt, zal ik je troosten.
Als je geen zin hebt, zal ik je overhalen.
Samen lachen,
Samen pijn,
Ik zal er altijd voor je zijn!

2 gedachtes over “Ik zal er altijd voor je zijn!

  1. Een simpel woord, maar een mooie betekenis. Ik kan me helemaal vinden in dit blogbericht. Je hebt een vlotte pen en weet de lezer te blijven boeien. Origineel om te eindigen met een gedicht. Mooi gedaan!

    Like

  2. Het is een blogbericht waar ik van begin tot eind geboeid bleef. Je woordgebruik is goed gekozen, waarbij je geen te moeilijke woorden gebruikt.
    Het is een puur bericht, je stopt er heel veel van je eigen gevoel in. Dit maakt het voor de lezer aangenaam. Ondanks dat de lezer je niet kent, geeft het de lezer toch een gevoel van nabijheid.
    Het is aantrekkelijk door het gebruik van een gedicht op het einde van je blogbericht.

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie